Mindre laks i elva

Kommunikasjonsstrategi
Fylkesmannen i Innlandet
kjkljhlkhkjhkj
kjhøkjhøhøjhjhj
Denne kommunikasjonsstrategien gjelder fra 01.01 og inntil endelig kommunikasjonsstrategi er vedtatt og beskriver Fylkesmannens arbeid med ekstern og interne kommunikasjon.
Sammenslåingen av de to fylkesmannsembetene er en del av en større reform. Gjennom god kommunikasjon ønsker vi å oppnå at kommuner, samarbeidspartnere og enkeltpersoner ikke blir usikre på om Fylkesmannen i Innlandet vil utføre sitt arbeid på samme måte og med like god lokalkunnskap som tidligere.
Vi vi ha en har høyere turnover enn normalt. Medarbeiderne skal forholde seg til nye ledere, nye kolleger og nye måter å arbeide på. Vi er en organisasjon med to lokasjoner. Alt dette vil stille spesielle krav til oss.
Strategien skal være et verktøy for videre arbeid i organisasjonen, hvor det vil være ulikt behov for praktisk tilnærming og detaljnivå, for eksempel når det gjelder møtestruktur, kanaler, ansvarsfordeling og fellesskapstiltak.
EKSTERN KOMMUNIKASJON
Hovedmål:
Samfunnet i Hedmark og Oppland skal få korrekt og tilstrekkelig informasjon om Fylkesmannen i Innlandet og våre oppgaver.
Delmål:
- Fylkesmannen i Innlandet arbeider til det beste for innbyggerne, kommuner og samarbeidspartnere.
- Brukere skal oppleve en organisasjon som er serviceinnstilt, samarbeidsorientert og kunnskapsrik.
- Alle som har behov for kontakt med Fylkesmannen i Innlandet skal lett finne fram til oss.
- Vi skal jobbe for å bevare og forsterke fylkesmannsembetets omdømme.
Strategier
- Vi skal arbeide for at Fylkesmannen i Innlandet blir kjent i Innlandet og samtidig sørge for at «Innlandet» blir kjent med oss
- Vi skal legge til rette for at det er enkelt å finne fram til oss
- Vi skal ha tydelige budskap som er forankret i organisasjonen
- Vi ønsker motiverte medarbeiderne som også prioritere eksterne oppgaver og yter god service.
Hvordan gjør vi det?
- Fakta om sammenslåing, kontaktinformasjon osv. formidles i så mange kanaler som mulig.
- Etterleve det at ingen sak er avsluttet før kommunikasjon er vurdert og eventuelt iverksatt (Fullført saksbehandling)
- Invitere til dialog om saker og sakskomplekser der det er naturlig
- Aktiv bruk av hjemmeside
- Være profesjonelle i sosiale kanaler
- Være synlige i lokale medier
INTERN KOMMUNIKASJON:
I en stor og kompleks organisasjon som Fylkesmannen i Innlandet er god kommunikasjon et viktig virkemiddel for å levere gode resultater. Det første halve året vil kollegaer innen samme enhet jobbe fra to steder. God internkommunikasjon blir da spesielt viktig og er en forutsetning for god ekstern o
Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.
sdf