Oversikt over frister for innlevering av melding om reindrift og søknad om tilskudd/ erstatning
Det er ikke alltid like lett å holde oversikten over hvilke papirer som skal inn når og hvor. Her har du en oversikt!
Melding om reindrift - frist 10. april via Altinn/ papir
Søknad om erstatning - frist 15. april via papir
Søknad om tilskudd - frist 31. mai via Altinn/ papir.
Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.
Melding om reindrift - frist 10. april 2019
For å levere melding elektronisk må du logge inn i Altinn - Melding om reindrift.
Hvis du vil levere på papir bruker du papirskjema fra Landbruksdirektoratet.
Søknad om erstatning for rein drept av fredet rovvilt - frist 15. april 2019
Sendes til fylkesmannen. Søknaden er ikke mulig å levere elektronisk. Bruk skjema på landbruksdirektoratet papirskjema fra Landbruksdirektoratet
Se nedenfor for postadresse.
Søknad om tilskudd - frist 31. mai 2019
For å søke elektronisk må du logge inn i Altinn - Melding om reindrift. OBS: søknadsskjema for tilskudd åpnes den 24. april.
Hvis du vil søke på papir bruker du papirskjema fra Landbruksdirektoratet.
For innsending av dokumenter per post benyttes følgende adresse:
Fylkesmannen i Trøndelag
Reindriftsavdelingen
Postboks 2600
7734 Steinkjer.
Eventuelt så kan de leveres til oss på Snåsa eller Røros eller sende skjemaet inn via sikker melding via vår hjemmeside: https://www.fylkesmannen.no/Trondelag/Om-oss/Kontakt-oss/
Skjemaet krever innlogging med MinID, BankID e.l.
Dersom dere har spørsmål eller vil ha veiledning kan dere kontakte Marit, Elsemari eller Risten-Marja. Det er mye som skjer fremover så det kan være greit å avtale tidspunkt på forhånd.