Rapportering for tilretteleggingsmidler til barnehage for studieåret 2021-2022

Barnehageeiere/barnehager skal rapportere for tilskudd som de mottok høsten 2021 for tilretteleging for ansatte som tar barnehagelærerutdanning ved siden av jobb.

Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.

Publisert 15.08.2022

Rapporteringsfrist for tilretteleggingsmidler 2021-2022

Barnehager/eiere som mottok tilretteleggingsmidler for ansatte/studenter for studieåret 2021-2022 skal nå rapportere for dette tilskuddet. Dette gjelder også hvis det i år søkes om tilskudd for andre ansatte enn den/de som eier/barnehagen mottok tilskudd for studieåret 2021-2022.

Det er barnehagens eier eller styrer som skal rapportere for mottatt tilskudd.

Frist for rapportering er 5. september 2022. Du finner rapporteringsskjema under fanen «Lenker».

Barnehagen/eier kan søke om nytt tilskudd for studieåret 2022-2023

Barnehagen/eier kan søke om tilretteleggingsmidler for studieåret 2022-2023 for samme ansatt eller andre ansatte som tar en av følgende barnehagelærerutdanning ved siden av jobb:

  • Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning (ABLU)
  • Delttid barnehagelærerutdanning
  • Samlingsbasert barnehagelærerutdanning

Det er barnehagens eier eller styrer som søker om tilretteleggingsmidler for sine ansatte/studenter.

Svar på søknader og utbetalinger forventes å være sendt ut og ferdigstilt innen 1. desember 2022.

NB! Vi gjør oppmerksom på at rapportering for tilskudd mottatt for 2021-2022 må være gjort før søknad om nytt tilskudd for studieåret 2022-2023 blir behandlet.

Du finner mer informasjon om tilskuddet, søknadsskjema og veiledning til skjemaet her 

Søknadsfristen er 5. september 2022.