Tilskudd til utvikling av de sosiale tjenestene i NAV

.

Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.

Publisert 20.03.2022

30.november

  • Tiltaket skal sende Statsforvalteren informasjon om eventuell overføring av midler fra inneværende regnskapsår til neste regnskapsår. Sendes på epost til fmov-sos-navtilskudd@statsforvalteren.no - merkes i emnefeltet med navn på prosjekt/tiltak. Joo lager eksempel

15.desember (medio desember)

  • Tilskudd til utvikling av sosiale tjenester i NAV kunngjøres. Kunngjøringen offentliggjøres både på nav.no og nettsidene til Statsforvalteren i Oslo og Viken

01.februar
Frist for tiltak som skal starte opp:

  • Innsendelse av søknader om tilskudd til nye prosjekter fra kommune/bydeler til Statsforvalteren (må være signert av NAV-leder og kommune-/bydelsdirektør)

Frist for tiltak som allerede er i gang:

  • Regnskapsrapport (må være signert økonomiansvarlig/prosjektansvarlig, eventuelt NAV-leder/kommune-/bydelsdirektør)
  • Prosjektregnskapsrapport (kan være for eksempel fil eller skjermdump av...)
  • Statusrapport
  • Søknader om videreføring av prosjekter (må være signert av NAV-leder og kommune-/bydelsdirektør)

15.mars (medio mars)

  • Vurdering av tilskuddsmidler til prosjekter ferdigstilles av Statsforvalteren

01.april og fortløpende

  • Tilsagns- og avslagsbrev sendes ut fra Statsforvalteren
  • Kommuner og bydeler som har fått tilsagn til midler bør returnere tilsagnsbrevet umiddelbart og senest 4 uker etter mottak som bekreftelse på aksept av vilkår for midler til tilskudd (bekreftelse må være signert av NAV-leder. Innvilgelse av tilskudd kan trekkes tilbake etter én purring)