Barnehage

Oppdatert 17.11.2023

Barnehagen skal i samarbeid og forståing med heimen ta vare på barnets behov for omsorg og leik, og fremje læring og danning som grunnlag for allsidig utvikling. 

Barn skal ha det trygt og godt i barnehagen

Alle tilsette i barnehagen har ei plikt til å følgje med på korleis alle barna i barnehagen har det. Barnehagens tilsette skal gripe inn dersom barn blir utsette for krenkingar. Døme på krenkingar er utestenging frå leik, plaging, mobbing, vald eller diskriminering.

Dersom tilsette oppdagar at eit barn ikkje har det bra, må dei melde frå til styraren i barnehagen. I alvorlege tilfelle skal styrar melde frå til barnehageeigar.

Kommunens ansvar

Alle kommunar har ei lovfesta plikt til å tilby nok barnehageplassar. Ut over foreldrebetalinga har kommunen eit ansvar for å finansiere barnehagane, og kommunen gir tilskot til godkjende private barnehagar.

Det er barnehagemyndigheita i den enkelte kommune (bydel i Oslo) som skal sjå til at både kommunale og private barnehagar blir drivne i samsvar med regelverket, og barnehagemyndigheita skal gi rettleiing og føre tilsyn.

Statsforvaltaren rettleiar og fører tilsyn

Statsforvaltaren rettleiar kommunar og barnehagar etter barnehagelova, og fører tilsyn med kommunen (bydel i Oslo) som barnehagemyndigheit etter barnehagelova og tilhøyrande forskrifter. Statsforvaltaren kan i særlege tilfelle føre tilsyn med éin enkelt barnehage.

Statsforvaltaren er klageinstans

Statsforvaltaren behandlar klager på enkeltvedtak etter reglane i barnehagelova og tilhøyrande forskrifter. Dersom du ønskjer å klage på eit enkeltvedtak, sender du klagen til den instansen som har gjort vedtaket. Dersom denne instansen ikkje har gitt deg medhald i klagen din, skal klagen bli send vidare til Statsforvaltaren for endeleg behandling.

Vis meir


Publisert 17.06.2021, Sist endra 17.06.2021

Meldeplikt til barnevernet

Alle som arbeider i det offentlege skal etter lova melde frå til den kommunale barneverntenesta om dei har grunn til å tru at eit barn lir overlast. Meldeplikta set teieplikta til side.

 


Publisert 15.06.2021

Nasjonal barnehagepris for kunst og kultur

Jobber din barnehage godt med fagområdet kunst, kultur og kreativitet? Har du gjennomført et spennende prosjekt som du ønsker å dele med andre? Søk den nasjonale barnehageprisen for kunst og kultur.


Publisert 27.05.2021

Utlysing av tilretteleggingsmidlar for ABLU studentar og barnehagelærarutdanninga på deltid - 2021/2022

Fylkesvis samarbeidsforum Rogaland har gitt Statsforvaltaren i Rogaland fullmakt til å fordele tilretteleggingsmidlar for studieåret 2021/2022. Samarbeidsforum har satt av kr 3 600 00,- til formålet. Dette er ein del av regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagane.


Publisert 12.02.2021

Tilrettelegging av barnehagetilbudet for barn med nedsatt funksjonsevne

Barn som går i barnehage, og som har nedsatt funksjonsevne, har rett til et egnet individuelt tilrettelagt barnehagetilbud. Dette følger av barnehageloven §37.  Kommunen skal sikre at barn med nedsatt funksjonsevne får et egnet individuelt tilrettelagt barnehagetilbud.


Publisert 24.11.2020

Nasjonal faglig retningslinje for tidlig oppdagelse av utsatte barn og unge

Målet med retningslinjen er at anbefalingene styrker oppdager- og handlingskompetansen hos ledere og ansatte i kommunen slik at utsatte barn og unge oppdages tidlig og får tilpasset hjelp og oppfølging.

Retningslinjen erstatter veilederen Fra bekymring til handling (IS-1742).

 


Publisert 31.08.2020

Rettleiing av nyutdanna barnehagelærarar

Det er ikkje alt ein kan lære i utdanninga. Noko lærer ein fyrst når ein kjem ut i yrket. Rettleiing av nyutdanna barnehagelærarar er ei investering for profesjonsutvikling i barnehagen, og skal bidra til å skape samanheng mellom utdanning og yrke.

 


Publisert 02.07.2020

Kva gjer PPT?

PPT står for pedagogisk psykologisk rådgjevingsteneste.  PPT skal hjelpe til med at alle har eit inkluderande, likeverdig og tilpassa pedagogisk tilbod. Kvar kommune skal ha ei slik teneste.


Publisert 15.05.2020

Rett til spesialundervisning og spesialpedagogisk hjelp vs krav til smittevern i skoler og barnehager

Nå når skoler og barnehager igjen er åpne er det mange som spør oss om hvordan individuelle rettigheter som spesialundervisning og spesialpedagogisk hjelp skal ivaretas. Disse rettighetene gjelder som utgangspunkt fortsatt, selv om skolene og barnehagene må bruke mye ressurser på smittevern og organisering av grupper/ kohorter for å oppfylle krav på dette området.


Publisert 08.04.2020

Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid – viktigere enn noen gang

Covid-19 startet som en helsehendelse, men ble raskt en utfordring som går på tvers av de fleste fagfelt som er i kontakt med barn og unge. Dette viser betydningen av og behovet for tverrfaglig og tverretatlig samarbeid og at det er viktigere enn noen gang. 


Publisert 13.03.2020

Verktøy til bruk i innsatsen mot vald og overgrep mot barn

Barne- og likestillingsdepartementet ga i 2016 ut «Opptrappingsplan mot vold og overgrep (2017-2021)», ein opptrappingsplan mot vald i nære relasjonar og vald og overgrep mot barn og unge. Opptrappingsplanen gjer ein oversikt over dagens situasjon, tiltak for å bekjempa vald og overgrep, og hovedutfordringane knytta til vald og overgrep.


Aktuelt

Webinar Trygt og godt barnehagemiljø lanseres 7. november 2022

Del 1 Barns Rettigheter

Del 2 Nulltoleranse og forebyggende arbeid

Del 3 Plikt til å sikre at barnehagebarna har et trygt og godt psykososialt barnehagemiljø